Otroci, katerih matere so kadile med nosečnostjo,
tudi v začetnih mesecih, se približno trikrat bolj borijo z debelostjo v kasnejšem
življenju od otrok, katerih matere niso kadile med nosečnostjo, je pokazala japonska študija.
Raziskava ni pokazala direktne povezave, a ena od
teorij je, da otroci, katerih matere so kadile, so imeli v maternici premalo hrane.
Enake rezultate so dobili pri otrocih mater, ki
med nosečnostjo niso jedle zajtrka, ti so bili 2,4 krat bolj izpostavljeni
debelosti.
Raziskava je trajala skoraj dvajset let, vodil jo
je Zentaro Yamagata, profesor na Univerzi v Yamanashi.
Pokrili so okoli 1400 japonskih žensk, ki so
rodile med aprilom 1991 in
marcem 1997. Raziskovalci so zbirali podatke okoli 1000 njihovih otrok, vsa
leta, dokler niso bili stari devet ali deset.
Tveganje debelosti je bilo za 2,9 krat večje med otroki,
katerih matere so kadile med nosečnostjo, kot pri otrokih, katerih matere niso
kadile.
»Rezultati so dokazali, da lahko kajenje tudi v
začetnih fazah nosečnosti, vpliva na zdravje otrok skozi daljše obdobje,« je
povedal Yamagata.
»Raziskovalci lahko špekulirajo, da otroci, ki so
bili slabo hranjeni v maternici, se bodo kasneje oskrbeli s hrano. Ne vemo
resnice. Pomembno je, da se preneha s kajenjem,« je dodal.
Veliko študij je, ki so naredili povezavo med
kajenjem med nosečnostjo in otroško debelostjo, ampak redke so raziskave, ki so
te otroke spremljale še deset let po rojstvu. (altermed.org)
Preberite še! Debele mamice imajo debelejše dojenčke
|